rasool ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و خسته نباشید
اعتقاد ما بر این است که احکام فقهی و شرعی دین ما شیعیان مطابق با نقشه وجود و فطرت ماست. و چون خداوند خالق همه موجودات و کائنات است این دستورات را تشریع کرده چون که با فطرت و سرشت الهی ما مطابقت دارد.
حالا با توجه به این که فطرت ما با فطرت مسیحیان زمان حضرت مسیح(ع) یا یهودیان زمان حضرت موسی(ع) یا پیروان حضرت ابراهیم(ع) فرقی ندارد و یکی است، آیا شریعت و فقه آنها هم دقیقاً مطابق با فقه جواهری ما بوده است؟
با تشکر و خدانگهدار


مشاور (sayed mojtaba navab)

با عرض سلام و با آرزوی سعادت و سلامت برای برادر گرامی! با تشکر و اظهار خرسندی از اینکه در باب شریعت مقدس اسلام و دین و آیین خود اهل تفکر و تعمق هستید. به عنوان یک دوست به شما پیشنهاد می کنم به آغاز تفسیر صدرالمتالهین شیرازی که با آیات عجیب و نورانی سوره حشر و حدید آغازیده است و در باب آغاز آن نکات و حدیث دقیق و عجیبی از امام صادق علیه السلام در باب متفکرین آخرالزمان فرموده اند، مراجعه فرمایید: اما در باب سوال حضرتعالی می خواهم نکته ای را عرض کنم، آیا می دانید چرا در زمان حضرت موسی ع عصای سحرخوار موسی و در زمان حضرت عیسی مسیح ع زنده کردن مرده ها و شفای کور مادرزادو و... تا زمان اشرف و خاتم الانبیاء حضرت محمد صلی الله علیه و آله اعجاز کلامی قرآن مجید نازل گردید؟ آری به فرموده حضرتعالی همه ما از فطرت الهی واحد و سو به مقصد واحد و از مقصد واحد در حرکت و جریانیم (انا لله و انا الیه راجعون) اما این بشر با این روح عظیمی که قرآن می فرماید از علم آن به بشر داده نشده است مگر اندکی «وَ یَسْئَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی وَ ما أُوتِیتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِیلاً»سوره اسراء، آیه 85.با آمدن به این سرای ناسوتی و دنیای دون که دارای ثقالت و کثافت و سنگینی فراوان است وقتی این روح عظیم در آن اسیر می شود به مقتضاآت زمان و مکان و صفات جسمانی آن مبتلا می گردد . بنابراین هم معجزات الهی به واسطه تفاوت زمان و مکان وعقول و درک ها متفاوت و متناسب با هر زمان می گردد و هم احکام و شرایع به مقتضای قدرت فکری و روحی و جسمی و عاطفی اقوام و ملل مختلف متفاوت می گردد. امیدوارم توانسته باشم کمی کمک نمایم. مطالعات خود را در باب حکمت اسلامی و تاریخ انبیاء و... و علوم روز افزایش دهید. موفق و مؤید و پیروز باشید.